Thursday, 16 June 2011

cEmburU????


cemburu...
ahah! knpe aku jadikan cmburu ni sbgai entry bru aku???
sbb smue org msti ade sfat cmburu kan?n skrg ni aku tgh mngalami prasaan 2.
xsuke3! n xprlu la utk korg thu ape sbb2 nye...(malu nk cite)
tipu r kan klu ssorg 2 xpena ade prasaan cmburu. agak nye x nomal kot mnusie yg xde prsaan tu an.
alangkah indah nye klu aku xde prasaan 2...hehehe
bese nye ble ckap psal cmburu ni msti smue org akan mnunding jari kt org prmpuan.
Helooooo???? Brdsarkan pngalaman aku ni, aku ase laki lgi kuat cmburu okey??
cite psal cmburu ni  msti r bab2 cinte, ksih syang, plajaran, dress up, status or pape je la yg korg tfikir...

korg cmburu x klu :
  • si dye b'blas2 komen fb ke twiter ke mcg2 ngan ex msing2 wlau pn kite tau yg diorg da xde pape rlation( harus lah cmburu kan?).
  • si dye gf mlbih2 kan mmbe diorg drpd psgan msing2.
  • si dye sllu sebuk dgn xtvt diorg ftsal ke shping ke ( nak bt mcm mne da hobi an)…
  • si dye yg sllu kuat tdo (wlaupun kite thu yg bliau pnat bkerje or blaja).
  • bile tgok couple laen sllu date (aku xde mse la utk smue nih).
  • byak lgi sbnar nye nih, laen kli la aku cte..hehehehe


Haaaaa ni cmburu yg plik2 skit (ni bbrape cntoh yg sllu jdi dkt mmbe aku sampe aku sndri pn naek rmas…errrrrrr) :         Stiap mnit si dye msti b’mcg2 n msti tahu stiap gerak geri anda ni wlaupun anda nk pegi basuh tgan skejap.
  •          Si dye trus mnelefon anda n trus mrah2 ( dituduh mcm2) ble anda lwat rply mcg wlwpn  seminit.
  •          Si dye sllu mnuduh anda mngatal dgn laki laen ble si dye dpat thu yg anda tgh lepak2 dgn bbudak2 yg laen. Sikap cmburu dye yg trlalu kuat mnyebab kan dye brani mnuduh anda tgh MENGGATAL dgn llaki laen.
  •          Si dye wajib TIAP HARI jmpe anda (bagi yg dekat) n sntiase mlekat 24 jam dgn anda wlaupun lpak dpan rumah.(kire bleh keje part time jdi jaga daaa)
  •          Sanggup pukul anda smpai lebam2 smpai mcm da kne smpuk setan wlaupn kslahan yg anda bt 2 kecik jer. Kdang2 smpai ugut nk bnuh diri pn ade ble di ikut kan pngalaman yg pnah aku tgok.(hisshhh mmg seram r…mntak smpang)
  •          Si dye tlalu rsau ble anda pegi mjlis mkan2, hari kluarge or pape xtvt yg mlibatkan clas or ofis anda krane tkut anda mngedik or mngatal dgn org laen. Klu nk pegi blh, tp wajib ajak si dye n sntiase dduk di smping si dye. (ey rimas r!)
  •          Sekiranye tndak tnduk anda mncurigakan. Si dye akan myoal anda sperti seorg detektif yg sdang mncari motif pmbunuhan. Si dye akan mnyoal anda dgn plbgai solan sperti ke mne anda pergi, dgan siapa, knpe pergi sne, blik pkul brpe.
  •          Jangan terkejut apabila si dia mula berani menyelongkar dompet atau beg tangan anda untuk mencari bukti sama ada anda bermain kayu tiga atau bersikap lidah bercabang. Biarpun pada hakikatnya, anda tidak pernah mempunyai niat seburuk yang disangka itu.


eyyy tlong lh jgn mcm nih...nop2! xmau3!



Ade org ckap cmburu ni tande nye syg…btul ke? 2 bgntung pde pndapat msing2 lah kan….klu aku la kan mmg xde nye cmburu2 bute ni. Mmg aku reject trus r klu laki aku cmburu bute n bt smpai  jdi mcm org yg bt ksalahan mmbunuh.
Nak control pn agak2 r kan, igt kite ni hambe abdi ke???

tApiiiiiii!
Ade jgak kebaikannye sifat cmburu nih…2 mnunjukkan yg si dye prihatin, brtnggungjwab, syg kan psangannye lbih dri dri dye sndri. Cme bagi aku, cmburu 2 blh, tp jgn smpai thap yg mlampau smpai bt psangan anda rimas dgn sikap anda yg kterlaluan n mbuatkan psangan anda trseksa dgn sikap mcm 2… smue ni cme dtg kan kburukan je drpde kbaikan. So fkir2 kan lah utk kbaekan bsame psangan anda.

Tambahtolak~ jdikan agama kite sbgai pnduan utk SETIAP PERKARA!




1 comment: